2007. jún 03.

Misi

írta: Ivády Gábor
Misi

Két hete született meg második kisfiunk Ivády Mihály.

Sokan kérdeztek sok minden részletet a szüléssel és Misivel kapcsolatban, így most jobbnak látom itt közzáadni az élményeimet, hogy aztán a következő érdeklődőnek azt mondhassam: Ezek szerint te nem olvasod a blogomat?!

Apás szülés volt. Szerintem ez nem is lehet másképpen, hiszen nincsen éles határvonal aközött, hogy ott vagy a párod mellett és fogod a kezét ha fáj, vagy csak várjátok a fájások megjelenését órákon át és aközött, hogy egyszer csak már kinn van a baba feje. A fájások alatt igen is támaszt kell nyújtani, viszont a tolófájások, azaz a születés már csak percek kérdése az egész esemény végén, azalatt még elszaladni sincs ideje az embernek.

Éjjel folyt el a magzatvíz úgy két óra körül. Már Pesten voltunk, így beértünk a Máv Kórházba negyed négyre. Azért ilyen későn (az út fél óra lett volna), mert Ágota előtte még ragaszkodott ahhoz, hogy menjünk el vásárolni, ne siessek annyira semmivel, mindezt azért, hogy ne zavarjuk fel az éjszakásokat a szülészeten. Mint kiderült a magzatburok oldalt repedt meg és mivel nem folyt el az összes magzatvíz ezért nem is indultak meg a fájások. Ezt dél körül provokálták ki egy infúzióval. Közben én elmentem úgy másfél órára és vizsgáztam egyet a főiskolán. Szóval délután egy órára megérkeztek a fájások és a normál menetrend szerint 15:57-kor megszületett Misi. Ágota igazi hősnő volt, nagyon keményen viselkedett, büszke voltam rá. A szülésznők és az orvosunk minden elismerést megérdemelnek, végig nagyon kedvesen és figyelmesen törődtek velünk.

Misi 3450 grammal és 53 centiméterrel jött a világra. Mivel a születés utolsó fázisában a köldökzsinór a nyaka köré tekeredett, ezért egy kicsit lila volt amikor világra jött, de ennek semmilyen káros hatása nem volt és nincs is. A köldökzsinóron egy olló segítségével rögtön a születés után bosszút álltam. Mivel Misi lila volt és csak két nagy orrlyukat láttam amikor be volt bugyolálva, ezért ha kérdezték milyen, azt mondtam olyan mint a Milka tehén :) . A valóságban azonban gyönyörű volt és napról napra egyre szebb. Az éjszakákat nagyjából (eddig) átalussza és egyébként annyit eszik mint az apja.

Zsombor (most két éves) nagyon jól fogadta az öccsét, megszeretgeti, simogatja és roppant toleráns ha az anyjának mennie kell a kicsihez. Egyedül a "szép takaróját" kellett levenni Misiről, de utána helyreállt a rend.

Szólj hozzá

család megtörtént